‍‍‍‍دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۲۱ ژوئيه ۲۰۰۸

ESU-Einstiegsseite.jpg

 

 

فراخوان به اولین دانشگاه تابستانی اروپائی آتاک در دانشگاه زاربوروکن آلمان!

 

آتاک آلمان

برگردان ناهید جعفرپور

 

در تاریخ 1 تا 6 اوت 2008 آتاک اروپا اولین دانشگاه تابستانی مشترک اروپائی را سازماندهی می نماید. این امر خود در تاریخ موفقیت های آتاک قدمی مهم در فاز جدید جهانی سازی و جنبش منتقد جهانی سازی است.

از زمان تاسیس آتاک، جنبش منتقد جهانی سازی بر بسیاری از مبارزات پیروز گشته است. ما موفق شدیم ازایدئولوژی نئولیبرالی خلع مشروعیت نمائیم. بدین طریق امروز پروسه کنونی جهانی سازی از سوی بسیاری غیر دمکراتیک، غیر اجتماعی و منهدم کننده برای کره خاکی ما دیده می شود. سازمان های این جهانی سازی یعنی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در بحرانی عمیق فرو رفته اند. ما توانستیم در تمامی اروپا ـ در سطوح اروپائی، ملی و محلی ـ بسیاری از پروژه های نئولیبرالی را متوقف سازیم. همچنین ما توانستیم  در مقابل جهانی سازی نئولیبرالی آلترناتیوهای بسیاری را شکل دهیم. در آمریکای لاتین برخی از دولت ها بخاطر برنامه های ضد جهانی سازیشان از سوی مردم انتخاب شدند.

 اما با وجود تمامی این موفقیت های جنبش منتقد جهانی سازی، آتاک هنوز نتوانسته است جلوی نتایج مخرب اجتماعی، زیست محیطی سرمایه داری و تجارت آزاد را بگیرد.

 

برنامه غیر دمکراتیک طرح ریزی شده از سوی کنسرن های بزرگ اتحادیه اروپا، دلیل دیگری است برای اینکه ما همچنان به مبارزه و مقاومتمان ادامه دهیم. ما باید آگاه باشیم که یکپارچگی اقتصادی اتحادیه اروپا به سطحی رسیده است که مطالبات برای اقدامات تعدیلی در سطوح منطقه ای و ملی بر علیه بی عدالتی های روبرشد دیگر بیفایده  می باشند.

باید اقرار کنیم که تا کنون درمهمترین مبارزه مان برای وضع قوانین بین المللی زیست محیطی و اجتماعی ای چون قانون مالیات توبین، بستن بهشت های مالیاتی، قوانین عادلانه تجارت و قوانین مالیاتی و اجتماعی اروپائی پیروز نگشته ایم.

 بیلان پیروزی ها و شکست هایمان ما را به یک مبارزه طلبی جدید  فرا می خواند: ما باید یاد بگیریم متحدا عمل نمائیم تا بتوانیم درمبارزاتمان برای جایگزینی آلترناتیو ها پیروز شویم. ما بعنوان جنبشی متحد  باید بتوانیم آکسیون هایمان را در سطوح بین المللی بهتر هماهنگ سازیم. ما اگر بتوانیم همزمان و در کشورهای مختلف  متحدانه مطالبات واحدی را مطرح سازیم، مسلما موفق تر خواهیم شد. این مسئله بخصوص برای اروپا صادق است.

 

دانشگاه تابستانه مسئله ای است محوری در تاریخچه آتاک. ما در آنجا هم دیگر را ملاقات می کنیم تا در باره آکسیون ها و کارزارهایمان در سطوح بین المللی تصمیم گیری نمائیم و با هم این آکسیون ها راهماهنگ سازیم  و با هم چاره اندیشی کنیم و از یکدیگر بیاموزیم.

 

پاسخ ما به سرمایه آزاد وجهانی سازمانداده شده، کارزارهای بین المللی برای برقراری آلترناتیو هاست. 

 

ما می خواهیم بعنوان سازمانی دمکراتیک متحدا با پایه فعالانمان به این اهداف دست یابیم. دانشگاه تابستانه اروپائی اولین موقعیت برای تمامی فعالان اروپائی آتاک است که همدیگر را ملاقات کنند و با هم بر روی آلترناتیو ها کار نمایند.

با کمک شما این دانشگاه تابستانه پایه ای خواهد شد برای الویت ها و کارزارهای مشترک ـ کارزارهائی که ما در آن موفق خواهیم شد اگر که با هم متحدا حرکت نمائیم!

شرکت بنیاد رزا لوگزامبورگ در دانشگاه تابستانه امسال

 

بنیاد رزا لوگزامبورگ در این دانشگاه اروپائی تابستانه آتاک سه گروه کاری را ارائه می دهد:

1/ دولت، جنبش های اجتماعی و احزاب ، استراتژی ها و چشم اندازها.

 

گروه کاری جنبش ها و احزاب بصورت سمینار های قبل از ظهر در ساختمان  ب 81 اطاق 0،22 شنبه و یکشنبه ساعت 10،15 ـ 12،30  به دو زبان انگلیسی و فرانسه برگزار می گردد.

سخنرانان:  

 
Cornelia Hildebrandt (Rosa Luxemburg
بنیاد )
Alexis J. Passadakis (attac
آلمان )
Franziskus Forster (attac
اطریش )
 

2/ افکار عمومی ـ آلترناتیوهائی برای خصوصی سازی

گروه کاری در بعد از ظهر ها ساختمان ب 81 اطاق  0،21 یکشنبه ساعت 17:00 ـ 18،00 به زبان های انگلیسی و فرانسوی

سخنرانان: 

Mario Candeias (Rosa Luxemburg
بنیاد , ppg-شبکه )
Genoveva Tisheva / Daniela Gorbounova (Wide-Network Europe/
بلغارستان )
David Hachfeld (attac
آلمان )
Pierre Khalfa (attac
فرانسه )
 

 3/ افراط گرایان راست در اروپا
سمینارهای قبل از ظهر ساختمان س 53 اطاق 9/10 دوشنبه ـ سه شنبه ساعت 10،15 ـ 12،30 به زبان  انگلیسی و آلمانی

سخنرانان:  
 
Annette Groth (attac
آلمان )
Matyas Benyik (attac
مجارستان )
Hermann Dworczak (
اطریش)
Conny Hildebrandt (Rosa Luxemburg
بنیاد )
Vincent Scheltins (
بلژیک)

اطلاعات در باره دانشگاه تابستانی آتاک در آدرس زیر: 

 externer Link in neuem Fenster folgtwww.european-summer-university.eu