‍‍‍‍سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۵ ژوئيه ۲۰۰۸

به مناسبت بیستمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷

 

 

هم میهنان عزیز ! ایرانیان آزادی خواه !

 

ده شهریور بیستمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در زندان های حکومت اسلامی است.  در سال شصت و هفت ، پس از پایان جنگ ویران گر با عراق ، خمینی که جام زهر شکست در جنگ را نوشیده و رویایش برای فتح کربلا و قدس فرو پاشیده بود، برای پیش گیری از اعتراضات مردم و خفه کردن صدای مخالفان دستور به کشتن کسانی داد که سال ها پیش پایان این تراژدی را هشدار داده و علیه سیاست های خانمان برانداز حکومت او مبارزه کرده بودند.

به فتوای خمینی در ماه های مرداد و شهریور، نزدیک به پنج هزار تن از بهترین فرزندان مردم ایران ، بی هیچ جرمی و بدون هیچ محاکمه ای به جوخه های مرگ سپرده شدند. ماموران و دست اندرکاران حکومت در اجرای فرمان فقیه اشان بربریت را به نهایت آن رساندند.

پس از بیست سال از گذشت آن روزگار تلخ، هنوز سخن گفتن از آن در ایران جرمی نابخشودنی است. دست اندرکاران این فاجعه هیچ گاه مورد پی گرد قرار نگرفته و بسیاری از آنان در پست های مهم دولتی گمارده شده اند. حکومت اسلامی تا کنون چندین بار تلاش کرده که نماد این فاجعه ی خودساخته – گلزار خاوران – را تخریب کند که با ایستاده گی خانواده ی قتل عام شدگان موفق به این کار نشده است.

بر ما تک تک ایرانیان آزادی خواه است که نگذاریم سکوت گورستانی سایه بر سر این فاجعه بیاندازد.  تنها راه پیش گیری از تکرار چنین رویداد دردناکی اعتراض مداوم به استبداد است.

به همین مناسبت جنبش همبستگی برای آزادی و دمکراسی در ایران : از تمامی هم میهنان آزادی خواه و احزاب ، سازمانها و گروه هایی که در راه آزادی بیان، حقوق بشر و دادگری مبارزه می کنند ، دعوت می کند که در روز ده شهریور همبسته و هم صدا با خانواده های قربانیان در سر تا سر جهان ، دست به همایش های اعتراضی در جلوی سفارت خانه های حکومت اسلامی بزنیم و خواستار پی گرد ، دستگیری و محاکمه دست اندرکاران این کشتار شویم. امروز مردم تحت ستم ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز به یاری فرزندان در تبعید خود دارند.

ده شهریور را به روز اعتراض به حکومت اسلامی تبدیل کنیم. بی شک خواست مبارزان به خاک و خون خفته در خاوران نیز چیزی جز شادکامی و آبادی و آزادی مردم ایران نبوده است.

ما از تمام احزاب ، سازمانها ، گروه ها و ایرانیان آزادی خواه دعوت می کنیم که برای برپایی هر چه گسترده تر این همایش ها در این روز با ما همراهی نمایند.

 

جنبش همبستگی برای آزادی و دمکراسی در ایران (نروژ)

جولای ۲۰۰۸

 

امضا کنندگان:

 

جمشید  بامیری

محمود حمزه لویی

ناریا خاوری

مناف عماری

داریوش فربدونی

قدرت قلیزاده

 

جهت امضا و  همراهی  خواهشمندیم با پست الکترونیکی زیر با ما تماس بگیرید :

    

 10shahrivar@gmail.com

hambastegy_info@hambastegy.net