‍‍‍‍جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵ اوت ۲۰۰۸

۳ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک آزاد شدند

احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان ۳ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک تهران آزاد شدند

 

ادوارنیوز: احسان منصوری مجید توکلی و احمد قصابان ۳ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک تهران بعد از بیش از یک سال بازداشت در زندان اوین عصر امروز(چهارشنبه) آزاد شدند.

 

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز این ۳ دانشجو که بازداشت و صدور احکام حبس برای آنها به دنبال انتشار نشریات جعلی در دانشگاه امیرکبیر مهمترین خبر دانشجویی در سالهای اخیر بوده است سرانجام و بعد از کش و قوس های فراوان آزاد شدند.

 

گفتنی است این ۳ دانشجو در اسفند ماه گذشته از اتهامات وارده تبرئه شده بوده اما همچنان در زندان اوین نگهداری می شدند.

 

احمد قصابان دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک تهران اردیبهشت ماه گذشته و در برابر خوابگاه دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک تهران بازداشت شد،مجید توکلی به دنبال احضار و حضور در شعبه امنیت دادگاه انقلاب تهران و در همین ماه بازداشت شد و احسان منصوری 1 ماه بعد و در جریان یورش نیروهای امنیتی به منزل یکی از اعضای خانواده اش در تهران بازداشت گردید.

 

در تابستان گذشته انتشار اخباری مبنی بر آزار و اذیت این دانشجویان در زندان اوین از سوی خانواده آنها و طی نامه به مسوولان دستگاه قضایی واکنش گسترده محافل حقوق بشری و خبری را برانگیخت.

 

این 3 دانشجو در دادگاه انقلاب تهران به حبس از 1 تا 3 سال محکوم گردیده بودند. گفتنی است مهمترین خواسته اعتراضات دانشجویی در 1 سال اخیر آزادی این 3 دانشجوی دانشگاه امیرکبیر بوده است.