‍‍‍‍پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۳۱ ژوئيه ۲۰۰۸

محدودیت های بیشتر برای زندانیان منتقد در زندان سنندج

 

مدتی پس از اینکه جمی از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی سنندج در نامه ای به محمود شاهرودی رئیس قوه قضائیه به وضعیت مراکز قضایی و زندانیان سیاسی از برخورد با زندانیان و عدم رعایت حقوق آنها در مراحل مختلف بازجویی، دادگاهی و بازداشت انتقاد کرده بودند، محدودیت هایی برای امضا کنندگان این نامه های بوجود آمده است.

عدنان حسن پور روزنامه نگار محکوم به اعدام، یکی از این افراد بود که پس از امضای این نامه بر محدودیت هایش افزوده شد. به گفته  "کمیته مشترک دفاع از عدنان حسن پور" پیشتر این محدودیت های وجود داشت، اما پس از امضای این نامه بر آنها افزوده شد.

این روزنامه نگار در بند کرد، تنها زندانی سیاسی زندان مرکزی سنندج است که در یکسال گذشته برخلاف قوانین امور زندانها از حق استفاده از تلفن محروم می باشد. همچنین ملاقاتهای این روزنامه نگار اعدامی بدنبال صدور حکم وی از پشت شیشه و غیر حضوری صورت می گیرد.

طی کردن مسافت مریوان - سنندج از سوی خانواده عدنان حسن پور بویژه برای مادر پیر و بیمار وی برای ملاقاتی چند دقیقه ای از پشت شیشه، مشکلات و مخاطرات فراونی را به رغم فشارهای روحی بر این زندانی برای خانواده وی به همراه دارد.

همچنین در ماه های گذشته گزارشهایی از محدودیتها بر عدنان حسن پور در این زندان و برخوردهای پلیسی و کنترلهای بی رویه منتشر شده بود.

ساسان بابایی نیز دیگر زندانی بود که این نامه را امضا کرده بود. گفته می شود وی هم اکنون در سلول انفرادي به سر مي برد و گزارشات متعددي نيز مبني بر بدرفتاري و اعمال شکنجه در مورد وي منتشر گرديده است.