چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹ مارس ۲۰۰۸

بیانیه آقای ابوالحسن بنی صدر

درباره رفتار آگاهانه و مسئولانه مردم ایران

 

هموطنان !

    اگر هم اطلاعی از چگونگی نه گفتن شما به انتخابات رسوائی نبود که ، در آن، رژیم مافیاهای نظامی – مالی در تحقیر شما اندازه نگاه نداشت، عصبانیت آقای خامنه ای و دستگاه تبلیغاتی در خدمت استبدادیان از تحریم کنندگان، همگان را  از وسعت تحریم انتخابات آگاه کرد . عصبانیت آلت فعل مافیاهای نظامی – مالی و رسانه های گروهیشان از آنها است که انتخابات را، بر اصل استقلال و آزادی تحریم کردند و آن را رأی به ولایت جمهور مردم خواندند . تحریمی چنین وسیع گویای آگاهی و مسئولیت شناسی مردم ایران بر حق حاکمیت خویش است . وقتی ، در تهران، مرکز کشور،  بنابر آمار رسمی ، جمع آرای ساختگی نفر اول « اصول گرایان » و نفر اول « اصلاح طلبان )  17 درصد آرای دارندگان حق رأی بیشتر نمی شود و بنا بر برآوردهای نزدیک به حقیقت، شمار رأی دهندگان واقعی به زحمت به این درصد می رسد ، وقتی در شهرهای کشور که از آنها اطلاع حاصل است، رفتار مردم چون رفتار مردم تهران آگاهانه و مسئولانه بوده است ، تحریم انتخابات بمثابه رأی به ولایت جمهور مردم ، عمل به رهنمود وجدان همگانی است . زهنمود وجدان جمعی بیشتر از امید و نوید به تحقق ولایت جمهور مردم، اطمینان بخش به استقرار این ولایت است .

 

      جامعه ای که بدین شفافیت به ولایت مطلقه فقیه و استبداد مافیاهای نظامی – مالی نه و به ولایت جمهور مردم آری گفت، برای استقرار این ولایت، نیاز به نیروی محرکه سیاسی دارد . دانشگاهیان و دانشجویان و شخصیتها و گروههای سیاسی که بر اصول استقلال و آزادی، تحریم انتخابات قلابی را گزینش ولایت جمهور مردم خوانده اند، آن نیروی محرکه سیاسی را تشکیل می دهند که استقرار ولایت جمهور مردم را می باید هدف شفاف خویش کند و با رها کردن پندار و گفتار و کردار از هر گونه ابهام  جنبش برای استقرار حاکمیت ملی را میسر سازد .

      جوانان، خاصه دانشجویان، نقش اول را می باید برعهده گیرند زیرا نظام اجتماعی را باز و تحول پذیر کردن و آینده نزدیک را تدارک دیدن، هم حق آنهاست و هم  برعهده نگرفتن مسئولیت و برنخاستن به عمل برای تحقق بخشیدن به این حق و تدارک آن آینده، فردا را تاریک تر از امروز می کند . بدیهی است که جوانان بدان نیاز دارند که آزادگان سرفرازی که بر اصول راهنمای انقلاب ایران استوار مانده اند و بنا بر این اصول و بخاطر تحقق ولایت جمهور مردم، انتخابات را تحریم کرده اند، انتخاب روشن مردم ایران را فراخوان به اتحاد در اصول استقلال و آزادی و رشد بر میزان عدالت اجتماعی و توحید مساعی شمرند.  وقتی بنا بر آمار ساختگی – که انتخابات قلابی را قلابی تر کرده است - نیز ، در تهران و شهرهای بزرگ، آرای « نماینده » های اول ، از حدود 10 تا  15 و به ندرت 20 درصد دارندگان حق رأی هستند، پس، بنا بر اعتراف ناخواسته رژیم،  مردم ایران هستند که با تحریم انتخابات این واقعیت را باز می گویند که دست کم از هر 100 ایرانی ، 85 تا 90  تن جانبدار مردم سالاری هستند . حال اگر آنها که می باید نقش نیروی محرکه سیاسی را ایفا کنند، توحید در اصول راهنمای مردم سالاری و عمل را بازجویند ، استقرار ولایت جمهور مردم درچشم انداز ، بسا نزدیک، قرار می گیرد.

 

مردم ایران !

     در این روز، که روز ملی شدن صنعت نفت ایران است، آن پیروزی و نوروز را که جشن رشد در آزادی و دادگری است، بار دیگر، به شما تبریک عرض و خاطر نشان می کنم که به یمن این تحریم ، دولتهای غرب، با آنکه به ظاهر بسود « اصلاح طلبان » و، به واقع، بسود نامزدهای مافیاهای نظامی – مالی موضع می گرفتند، ناگزیر شدند این انتخابات را « نه روشن و نه آزاد » بخوانند. بنا بر این ، دیگر نمی توانند رژیم کنونی را نماینده شما بشمارند و رفتارش را دست آویز تهدید ایران به حمله نظامی و محاصره اقتصادی کنند . هرچند ، با استفاده از انزوای رژیم در درون و بیرون از مرزهای ملی، برآن خواهند شد که بیشتر از گذشته، از آن امتیاز بستانند . پس برعهده شما است که جنبش همگانی را تدارک ببینید تا بهترین فرصت را برای بیشترین رشد در آزادی مغتنم شمارید . چنانکه همه روز ایران نوروز شود .  

   29 اسفند 1386

   معتمد شما ابوالحسن بنی صدر