آخرين وضعيت منصور اسانلو و کارگران اخراجی شرکت واحد

 

 فعالان حقوق بشر در ايران

 

شش ماه از بازداشت منصور اسانلو که هنوز دلايل بازداشت بر خانواده نامبرده نامشخص ميباشد ميگذرد با تلاشهای پيگير و مکرر ، آقايان يوسف مولايی و پرويز خورشيدی وکلای پرونده ايشان توانستند در روز شنبه مورخه ۰۳/۰۴/۸۵ پيش از ظهر با آقای اسانلو در زندان اوين ملاقاتی سی دقيقه ای را برگزار کنند .

در ملاقات انجام شده آقای اسانلو با روحيه ای بالا و وضعيت جسمی نامساعد که از ناراحتيهای کليوی ، قلب و ناراحتی پوستی رنج ميبرد حضور داشتند ، ايشان نسبت به پايمال شدن حق و حقوق شهروندی خود معترض بوده و خواستار توجه مسئولين وافزايش پيگيريهای وکلای خود شدند ، نامبرده نياز به معالجه و مداوای فوری دارد

وکلای نامبرده قبلاً اعلام کرده بودند ادامه بازداشت منصور اسانلو فاقد وجاهتهای قانونی لازم ميباشد . وکلای مذکور بيش از يک ماه است با ارسال نامه ای به رئيس شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب خواستار تغيير قرار بازداشت نامبرده شده اند .

خانواده آقای اسانلو چندين ماه است با مراجعات مکرر از مسئولين قضائی تقاضا دارند تا آقای اسانلو را در خارج از زندان مداوا و معالجه نمايند. تمامی اين تلاشها تاکنون بی ثمر بوده است.

همچنين پرونده ۱۸ تن از فعالين کارگری سنديکای شرکت واحد دستگيرشده در سال ۸۴ در شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامی در دست بررسی ميباشد ، اتهام نامبردگان تبليغ عليه نظام و تشکيل اجتماع عليه امنيت ميباشد . اين ادعا از طرف دادستان تهران سعيد مرتضوی نسبت به افراد مذکور وارد شده است ، يادآوری ميگردد کماکان حدود يکصد و هشتاد نفر از کارگران دستگير شدگان بهمن ماه سال ۱۳۸۴ هنوز به کار باز نگشته و شکايتهای کارگران به اداره کار برخلاف قانون کار پاسخی داده نشده است .

مرتباً به کارگران گفته ميشود آنها را به کار بازخواهند گرداند . اما کارگران اذعان ميدارند تا انجام قول و قرارها به اين گفته ها اعتمادی نخواهند داشت .

دفترچه های درمان بيمه های اجتماعی اين کارگران بدليل اخراج فاقد اعتبار ميباشد و کارگران علاوه بر تامين مخارج روزانه زندگی با عدم امکان معالجه و درمان و مراجعه به مراکز درمانی روبرو هستند .

تاريخ ۳۱/۰۳/۸۵ از طرف آقای محمود صفری رئيس اداره کار شرق ، تاريخ قطعی پاسخگويی اداره مذکور اعلام شد . متاسفانه کارگران در تاريخ مذکور و بعد ار آن نيز مراجعه کرده اند اما پاسخی دريافت نکردند . در هفته اخير چندين بار اين کارگران در ساعتهای طولانی و متمادی در اداره کار حضور يافته و خواستار پاسخگويی مسولين اداره کار و مقامات وزارت کار شده اند.

اداره کار مذکور حتی از دادن شماره ثبت پرونده شکايت کارگران خودداری ميکند اين اقدام کاملاً مغاير قانون کار و روابط کار ميباشد ، کارگران شديداً به اين اقدامات معترض بوده و در هماهنگيهای بعمل آمده نسبت به پيگيری حقوق پايمال شده خود از هيچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد.

فعالان حقوق بشر در ايران ضمن محکوم نمودن نقض حقوق بشر خواستار رسيدگی به وضعيت کارگران و ارج نهادن به خواسته های اين قشر شريف ميباشد . دست تمام کسانی که در اين راه با ما همگام هستند را ميفشاريم.

 

 

فعالان حقوق بشر در ايران

Human Rights Activists in Iran

hra.iran@gmail.com

http://hra-iran.blogfa.com/

Tel: +۹۸۹۳۲۹۲۲۴۹۰۴