در میان شوق شادی خانواده و همکاران و با پرداخت ۱۵میلیون تومان وثیقه

منصور اسانلو آزاد شد

 

 

عصرنو: خبر رسیده است که منصور اسانلو دبیر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با قید وثیقه آزاد شده است. در این روزهای تلخ که خبر مرگ، محکومیت به زندان، جریمه نقدی، حتی  اعدام از هر گوشه کشور به گوش می رسد و صحبت از فبلم های اعترافات در شکنجه گاه ها نقل مجالس حکومت است، آزادی منصور اسانلو، بعد از هفت ماه حبس یک موفقیت بزرگ، قبل از همه برای کارگران شرکتت واحد و فعالین سندیکای این شرکت و نیز برای همه کسانی است که طی همه این ماه ها برای این آزادی و اعاده حقوق انسانی اسانلو تلاش ورزیده اند.

خبر همچنین حاکی است که منصور اسانلو با قید ضمانت ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شده است. معلوم نیست این همه وثیقه برای چه جرمی تعیین شده است. دستگاه قضائی جمهوری اسلامی هنوز هم روشن نکرده است که بازداشت و بازجوئی های طولانی و چند ماهه از آقای اسانلو برای تحقیق در مورد کدام اتهام بوده است؟

به هر رو، آقای اسانلو امروز چهار شنبه ۱۸ مرداد ماه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه  از زندان اوین آزاد شده است مورد استقبال خانواده و همکارانش قرار گرفته و در جمع آن ها با شور و شعف آزادی از زندان را جشن گرفته است.  

از آزادی آقای اسانلو خوشحالیم و این موفقیت را به یاران او و خانواده اش که در این هفت ماه رنج فراوانی برده اند، و برخی از آن ها ماه هاست که بخاطر پافشاری بر خواست آزادی اسانلو و برسمیت شناختن سندیکای خود، از کار تعلیق شده و از دریافت حقوق بخور و نمییر کارگری خود هم محروم شده اند، تبریک می گوئیم.

به امید روزهای بهتر.