گزارش خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی از تجمع زنان

  • ایرنا: تجمع بدون مجوز حدود ۶۰زن در پارك دانشجو برگزار نشد
  • ایلنا:تجمع بدون مجوز زنان در پارك دانشجو به خشونت گرایید
  • ایسنا: تجمع شماری از زنان در پارك دانشجو
  • ایرانیوز:تجمع بدون مجوز قریب به ۲۰۰ بانوی تهرانی به دخالت پلیس انجامید

 

 

ایرنا: تجمع بدون مجوز حدود ۶۰زن در پارك دانشجو برگزار نشد

حدود ۶۰زن قصد تجمع در محدوه خیابان انقلاب و پارك دانشجودر تهران را داشتند كه پلیس به‌دلیل " نداشتن مجوز قانونی " اجازه برگزاری تجمع را به آنان نداد.

در اطلاعیه‌ای بدون امضا كه ایرنا آن را دریافت كرد ، از زنان خواسته شده بود كه از ساعت ۱۶تا ۱۷عصر چهارشنبه به‌مناسبت روز جهانی زن در این تجمع شركت كنند.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ساعت ۱۶عصر چهارشنبه در حالی كه چند زن حاضردر پارك قصد شروع تجمع را داشتند، بعد از حضور نیروهای پلیس و قبل از هرگونه اقدامی از جمله سردادن شعار متفرق شدند.

براساس آخرین گزارش دریافتی ترافیك خیابان انقلاب و ولی عصر و وضعیت پارك دانشجو و اطراف آن عادی است و نیروهای پلیس محل را ترك كردند.

سرهنگ"محمد تورنگ" درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا باتاكید به اینكه"هیچكس بازداشت نشده است"، گفت :از آنجا كه این تجمع مجوز قانونی نداشت و همچنین به‌دلیل امكان ایجاد ترافیك و سد معبر و ایجاد مزاحمت‌در این روزهای پایانی سال برای شهروندان ، پلیس بسرعت و بدون مشكلی خاص آنان را متفرق كرد.

 

رییس مركزاطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ به شهروندان توصیه كرد كه در این ایام پایانی سال با توجه به تردد زیاد در معابر و خیابان‌های پایتخت حقوق شهروندی و مقررات ترافیكی را رعایت كنند.

 

ایلنا:تجمع بدون مجوز زنان در پارك دانشجو به خشونت گرایید

مراسمی كه عصر امروز به مناسبت روز جهانی زن از سوی فعالان نهادهای غیردولتی زنان و بدون مجوز در پارك دانشجو برگزار شد، با دخالت نیروی انتظامی به خشونت گرایید.

به گزارش خبرنگار "ایلنا"، جمعی از فعالان نهادهای غیردولتی زنان عصر امروز به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زن در پارك دانشجو اجتماع كردند كه این تجمع دقایقی پس از برگزاری با دخالت نیروی انتظامی به خشونت كشیده شد.

بر اساس این گزارش، زنان فعال در نهادهای غیردولتی زنان ضمن خواندن سرودهایی در دفاع از حقوق زنان، خواستار برگزاری این مراسم شدند كه در خلال این امر درگیری هایی نیز بین پلیس و تجمع كنندگان روی داد.

سردار "قدرت الله محمودی" كه فرماندهی نیروهای انتظامی حاضر در پارك دانشجو را برعهده داشت، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینكه این تجمع بدون هیچ گونه مجوزی صورت گرفته است، گفت: نیروی انتظامی با عملكرد خود باعث شد تا این تجمع رنگ و بوی سیاسی به خود نگیرد و در این رابطه چند نفر دستگیر شده و در حال بررسی موضوع هستیم.

پیش از این جمعی از نهادهای غیردولتی زنان اعلام كرده بودند كه برای آنچه كه آن را "اعلام همبستگی با زنانِ جهان و محو هرگونه نابرابری، تبعیض، خشونت و برقراری صلح، عدالت، برابری، و آزادی" خوانده‌‏ بودند؛ در روز جهانی زن (چهارشنبه 17 اسفند- 8 مارس) از ساعت 16 الی 17 در پارك دانشجو گردهم می‌‏آیند.

 

ایسنا: تجمع شماری از زنان در پارك دانشجو

تجمع جمعی از زنان كه همزمان با عنوان «روز جهانی زن» در پارك دانشجو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این تجمع عصر امروز با حضور حدود یكصد تن برگزار شد.

تجمع‌كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهایی، شعارهایی در راستای آنچه كه احقاق حقوق زنان عنوان می‌كردند، سر می‌دادند.

این تجمع با حضور ماموران انتظامی غروب چهارشنبه پایان یافت.

 

ایرانیوز:تجمع بدون مجوز قریب به ۲۰۰ بانوی تهرانی به دخالت پلیس انجامید

عصر امروز به دعوت NGO های زنان، تعدادی از بانوان در داخل پارك دانشجو اقدام به تجمع – بدون مجوز - كردند كه با دخالت توسط نیروهای انتظامی متفرق شدند.

یك مقام مسؤول انتظامی مستقر در پارك دانشجو درباره این تجمع به خبرنگار خبرگزاری ایرانیوز، گفت: تجمع كنندگان فاقد هرگونه مجوز بودند و طبق دستور وزارت كشور متفرق شدند.

برخی از شاهدان به خبرنگاران ایرانیوز گفتند كه تعدادی از زنان و دختران تجمع كننده بازداشت شده‌اند.

این گزارش حاكی است، در حال حاضر حضور نیروهای انتظامی داخل پارك به شدت مشهود و محسوس است و از سوی دیگر مردم و عابران كه بیشتر آنان را زنان تشكیل می‌دهند در اطراف تئاتر شهر گردهم آمده‌اند.

یك مقام مسؤول مستقر در میدان ولیعصر، تعداد جمعیت كنندگان عصر امروز را حدود 200 نفر ذكر كرد.

وی افزود: بیشتر آنان وابسته به ملی مذهبی‌ها بودند.

به گزارش خبرنگار ایرانیوز، این تجمع به مناسبت روز جهانی زن همزمان با هشتم مارس برگزار شد و تجمع كنندگان شعارهای صلح، آزادی، برابری، عدالت و همبستگی سر می‌دادند.