يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ١٣۸۳ - ۹ مه ٢٠٠۴

 

 

 

 

رفسنجاني «كفار» را تهديد مي كند.

 

مهدي سامع                                                                                                                   

 

حرفهاي حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني ملقمه اي از دروغ، بلوف، تهديد و در مواردي هم بازگو كننده حقايقي است كه نظام ولايت فقيه با آن درگير و يا نقشه هايي است كه اين نظام براي بقا خود طراحي كرده است.

به گزارش ايلنا، در روز چهار شنبه 16 ارديبهشت رفسنجاني در هفدهمين كنفرانس بين‌‏المللي وحدت اسلامي كه به وسيله «مجمع تقريب مذاهب اسلامي» با شعار "بيداري اسلامي, چشم‌‏اندازهاي آينده و هدايت آن" در تهران برگزار شد با اعلام اين كه جهان غير اسلامي، جهان «كفار» است و با اشاره به اين كه « انرژيهايي مانند نفت و گاز در اختيار مسلمانان است»، گفت: «ما معتقديم بايد وديعه الهي را در جهت اهداف آسماني به كار گيريم و خوشبختانه راهكار تغيير اين وضعيت را دريافته‌‏ايم.»

رفسنجاني سپس به وضعيت نيروهاي اشغالگر در عراق مي پردازد و مي گويد: «آمريكاييها يك لحظه شيرين بعد از سقوط صدام نداشته‌‏اند.»

در اين دو جمله كوتاه رفسنجاني حقيقت سياست صدور «ارتجاع و بنيادگرايي اسلامي» رژيم ايران نهفته است. مجمع تقريب مذاهب اسلامي كه برگزار گننده اين كنفرانس است، يكي از مهمترين نهادهاي دفتر ولي فقيه براي توسعه بنيادگرايي اسلامي است. برنامه اين كنفرانس بررسي «بيداري اسلامي» و «هدايت» آن بود و در كانون بحثهاي كنفرانس مساله اوضاع عراق قرار داشت.

مخاطب رفسنجاني وقتي همه ي كشورهايي كه جمعيت آن مسلمان نيستند را كفار مي نامد و در اين مورد به چالشها آمريكا در عراق تاكيد مي كند و با «خوشبختي» اعلام مي كند كه « راهكار تغيير اين وضعيت» پيدا كرده است كيست؟ آيا اين حرفها را بايد در زمره «بلوفهاي» رفسنجاني به حساب آورد يا «تهديد هاي» او؟

اگر به برنامه هاي رژيم ايران در عراق تحت اشغال توجه شود، و اگر قبول كنيم كه از نظر ولي فقيه نظام و طرفداران او راه نجات رژيم از بحرانها حاد داخلي، اتخاذ سياستي است كه منجر به بي ثبات شدن هرچه بيشتر عراق شود، لاجرم بايد قبول كرد كه رفسنجاني از حربه «تهديد» براي امتيازگيري به سود ماندگاري نظام استبدادي مذهبي ولايت فقيه استفاده مي كند و مخاطب او هم نيروهاي اشغالگر و در راس آن امريكا مي باشد.

آن «وديعه الهي» كه رفسنجاني از آن صحبت مي كند، نه گاز و نفت، بلكه اوضاع بحراني عراق است كه تنها فرصت ماندگاري براي ولايت خامنه اي است و آن «اهداف آسماني» كه رفسنجاني با خوشبختي «راهكارهاي» آن را دريافته چيزي جز ادامه سياست صدور ارتجاع و بنيادگرايي اسلامي به منظور «ماندگار» شدن نظام جهل، ترور و استبداد نيست.