يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ١٣۸۳ - ۹ مه ٢٠٠۴

برادری با روسری خواهرش را خفه کرد:

"او دچار فساد اخلاقی شده بود"

 

روزنامه شرق، ميترا خلعتبری:

 در تازه ترين قتل خانوادگی در کشور برادری در شهرستان الوند خواهرش را به قتل رساند. متهم پس از دستگيری ادعا کرده بود «خواهرم را به خاطر فساد اخلاقی به قتل رسانده ام.»

 

کشف جسد

ماموران پليس آگاهی شهر قزوين روز گذشته در پی تماس مردی متوجه قتل دختر او شدند و بلافاصله به همراه قاضی شعبه يک دادگستری شهرستان الوند در محل کشف جسد حاضر شدند. در بررسی های اوليه مشخص شد مقتول زن ۲۲ ساله ای به نام زيبا بود که شش ماه قبل به علت مشکلات خانوادگی با همسرش دچار اختلاف شده و از آن زمان به بعد به خانه پدرش در شهرستان الوند آمده بود.

همچنين آثار خفگی روی گردن مقتول مشهود بود که جسد برای تشخيص علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

در همان شرايط که متخصصان پزشکی قانونی در حال انجام آزمايش های لازم بودند، کارآگاهان هم تحقيقات خود را پی گرفتند و با بررسی صحنه جنايت و بازجويی از اقوام مقتول متوجه شدند چيزی از خانه سرقت نشده است که با افشای اين موضوع کارآگاهان متوجه شدند قاتل يا قاتلان به انگيزه انتقام مرتکب اين جنايت شده اند.

از سوی ديگر به خاطر آنکه قفل در ورودی خانه مقتول دست نخورده و سالم بود، کارآگاهان احتمال دادند قاتل يا قاتلان از قبل با زيبا (مقتول) آشنايی داشتند و به همين دليل به راحتی توانسته اند وارد قربانگاه اين زن شوند. ماموران در ابتدا همسر مقتول را به عنوان مظنون دستگير کردند که او در بازجويی ها منکر هرگونه اطلاعی از قتل همسرش شد و گفت: «من با او اختلاف داشتم و اين اختلاف در حدی نبود که من بتوانم او را به قتل برسانم.» کارآگاهان سپس چون هيچ مدارکی بر عليه او در پرونده نبود او را با قرار آزاد کردند.

ماموران در ادامه تحقيقات اقدام به بازجويی از برادر ۲۰ ساله مقتول به نام رضا کردند که متوجه تناقض گويی های او شدند و او را بازداشت کردند که سرانجام او خاطرات تلخ ذهنش را به ياد آورد و به قتل خواهرش اعتراف کرد.

متهم در بازجويی ها اقرار کرد: «خواهرم دارای فساد اخلاقی بوده و باعث از بين بردن حرمت خانوادگی ماشده بود.

روز جنايت خواستم با او صحبت کنم ولی او مرا مسخره کرد که اين موضوع باعث عصبانيت من شد، به سمتش حمله ور شدم و با روسری اش خفه اش کردم.»

متهم پس از بازجويی با قرار بازداشت روانه زندان شد.