شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۳ - ۲۴ ژوئيه ۲۰۰۴

نامه کانون نويسندگان ايران به انجمن جهانی قلم

  • کانون نويسندگان ايران با بيش از سي و هفت سال سابقه فعاليت در راه آزادي انديشه و بيان و قلم و با برخورداري از اعتبار ملي و حمايت آزاديخواهان جهان پيوسته مدافع آزادي و مخالف مميزي و خفقان بوده است و اکنون يک بار ديگر صداي خود را براي جلب توجه نويسندگان آزاده جهان به گوش جهانيان مي رساند و خواستار آزادي نويسندگان و آزاديخواهان ايراني در بند است .

 

 

انحمن حهاني قلم

نويسنده گرامي آقاي آرتور ميلر

 

سومين سال زنداني شدن دکتر ناصر زرافشان عضو برجستهء کانون نويسندگان ايران و برندۀ جايزه پن جهاني و عضو افتخاري آن انجمن ،  وکيل شماري از اولياي دم قتل هاي سياسي نويسندگان و آزاديخواهان و دگرانديشان آغاز شده است .

عليرضا جباري عضو ديگر کانون نويسندگان ايران نيز بيش از يک سال و نيم است که به دليل  ابرازعقايد خود در يک مصاحبه انترنتي، زنداني شده است .

اتهام ناصر زرافشان دفاع صلح آميز و منطقي از آزادي انديشه و بيان و پيگيري جدي پرونده قتل هاي زنجيره اي است.

عليرضا جباري نيز صرفا به دليل اظهار آزادانه عقايد خود در زندان است . شرايط  دادگاه ها  و نحوه دادرسي  و حکم صادر شده در باره اين دو به هيچ وجه مطابق با اصول عدل و انصاف نبوده است .

کانون نويسندگان ايران با بيش از سي و هفت سال سابقه فعاليت در راه آزادي انديشه و بيان و قلم و با برخورداري از اعتبار ملي و حمايت آزاديخواهان جهان پيوسته مدافع آزادي و مخالف مميزي و خفقان بوده است و اکنون يک بار ديگر صداي خود را براي جلب توجه نويسندگان آزاده جهان به گوش جهانيان مي رساند و خواستار آزادي نويسندگان و آزاديخواهان ايراني در بند است .

                                                      

                                                             از توجه و محبت همه آزاديخواهان جهان

                                                             به ويژه انجمن جهاني پن سپاسگزاريم

                                                           

                                                                  با بهترين آرزوها

                                                                کانون نويسندگان ايران