پنجشنبه ۷ خرداد ١٣٨٣ – ۲۷ مه ٢٠٠۴

 نشست فوق العاده حزب آينده سازان ايران دربارة حراج دختران ايراني در فجيره

روز پنجشنبه هفتم خرداد، حزب آينده سازان ايران به مناسبت حراج دختران ايراني در فجيره جلسه فوق العاده‌اي را تشكيل داد.
رامين ناصح دبيركل حزب آينده سازان در اين نشست با بيان اينكه انسان هر روز از هويت انساني خويش فاصله مي‌گيرد و جلوه‌هاي اهريمني بيش از گذشته در زندگي بشر تجلي پيدا مي‌كند، گفت: مدتهاست كه بحث پيوستن به پروتكل پالرمو يا كنوانسيون منع و مبارزه با قاچاق انسان كه كشورهاي مبدأ و مقصد را به بسياري از قوانين پايبند مي‌كند، در مجلس مطرح است و جلسات زيادي در كميسيون سياسي هيئت دولت در اين باره تشكيل شده كه هر بار به دليل عدم هماهنگي نهادهاي ذيربط در داخل كشور بي‌نتيجه مانده است.
ناصح افزود: بايد پرسيد به چه بهانه‌اي مي‌توان در مبارزه با پديده‌اي كه از منظر انساني، مذهبي و ملّي منفور شناخته مي‌شود، تعلّل و فوت وقت نمود؟

وي بيان داشت: روزانه بطور متوسط بين 10 تا 15 دختر جوان توسط باندهاي قاچاق به امارات فرستاده مي‌شوند و بخش عمده اين كار بر عهده دو آژانس بزرگ در تهران قرار دارد و در مدت دو هفته‌اي كه اين دختران براي بردگي جنسي به دوبي برده مي‌شوند، حدود هزار بار مورد تجاوز قرار مي‌گيرند و سهم آنان از اين درآمد، تنها ده درصد مبلغ كل است.
وي اضافه كرد: تأسفبارتر اينكه ماهانه 3 تا 5 جسد دختر ايراني از امارات به ايران منتقل مي‌شود كه حاكي از خشونت جنسي و عدم توانايي جسمي قربانيان است.
دبيركل حزب آينده سازان ايران گفت: وقوع فجايعي از اين دست كه همه روزه در گوشه و كنار جهان رخ مي‌دهد، محصول طبيعي جهان بيني سرمايه داري است. نظام سرمايه داري از آنجا كه بر بنياد انديويديواليسم (اصالت فرد) و يوتيليتاريانيسم (اصالت سود و منفعت) قرار دارد، خودپرستي و منفعت طلبي را جايگزين معنويت و اخلاق و تعهد اجتماعي مي‌كند، انسانها را دچار اليناسيون و از خود بيگانگي كرده و از رشد انساني، اخلاقي و معنوي افراد جلوگيري مي‌كند.
وي افزود: به قول فيلسوفي، «نظام سرمايه داري انسان را گرگ انسان مي‌خواهد» و امروز مي‌بينيم كه اشتهاي سيري ناپذير نظام سرمايه داري تا به آنجا مي‌رسد كه طبق گزارش دهشت انگيز نشريه «ميرور» امروز در جهان 27 ميليون «برده» وجود دارد. اكثر اين برده ها، برده جنسي هستند. وي پرسيد: آيا ما در حال بازگشت به عصر برده داري هستيم؟!
رامين ناصح بيان داشت: حزب آينده سازان ايران مصرّاً خواهان اينست كه دولت ايران در اسرع وقت و بي هيچ قيد و شرطي به پروتكل پالرمو و ساير اسناد حقوق بشري كه تضمين كننده حفظ كرامت ذاتي انسان هستند، ملحق شود. همينطور با توجه به ماده چهارم اعلاميه جهاني حقوق بشر، كه احدي را نمي‌توان در بردگي يا خدمت اجباري نگهداشت و بردگي و داد و ستد بردگان به هر شكل ممنوع است، از سازمان ملل و ديگر نهادهاي مدافع حقوق بشر مي‌خواهيم كه با وارد ساختن فشار به كشورهايي چون امارات كه به بازار تجارت سكس و برده داري جنسي تبديل شده‌اند، آنان را وادار به پيوستن به پروتكل پالرمو نمايند. باندهاي مافيايي تجارت انسان بايد با هرگونه ماهيتي افشا و در محاكم صالح مورد محاكمه قرار گيرند.
وي همچنين خواستار آن شد كه پايگاههاي فعالي براي مشاوره و روانكاوي دختران قاچاق تشكيل شود. و افزود: احزاب و ديگر نهادهاي مدني، مطبوعات، فعالان سياسي-اجتماعي و دانشجويي بايستي فرياد رساي اعتراض خود را نسبت به لگدمال شدن حيثيت كرامت ذاتي انسان و خدشه دار شدن شرف ملي ايرانيان به گوش جهانيان برسانند.