سه شنبه ۱۹ اسفند ١٣٨٢ – ۹ مارس ٢٠٠۴

 

گزارش برگزاري روز زن در سنندج

يک دقيقه سکوت براي زنان ايران

 

انجمن زنان شهر سنندج براي اولين بار موفق به گرفتن اجازه رسمي جهت برگزاري مراسمي بمناسبت روز جهاني زن شد. گردهم آئي از ساعت ۳ تا ۵ بعد از ظهر دوشنبه ۱۸ اسفند ماه در سالن سرپوشيده آزادي، واقع در خيابان استانداري برگزار شد. خانم امين الاسلام و خانم کرمي از سخنرانان اين مراسم بودند. «روانشناسي زنان کرد ايراني» موضوع سخنراني خانم امين الاسلام بود که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت. خانم امين الاسلام قبل از آغاز سخنراني اش از جمعيت تقاضا کرد که به پا خاسته و براي زنان ايران يک دقيقه سکوت کنند. جمعيت حاضر که حدود ۱۵۰۰ نفر بودند، از جاي برخاسته و سکوت را رعايت کردند.

در خاتمه اين گردهم آئي اطلاعيه زنان کارگر سنندج و انجمن معلمان اين شهر قرائت شد. در اعلاميه انجمن معلمان به تحصن معلمان و ضرورت مشارکت هر چه وسيع تر در آن اشاره شده بود.

عليرغم فضاي پليسي، مراسم بدون دخالت ماموران امنيتي و گروه هاي فشار به صورت آرام به پايان رسيد.

لازم به ذکر است که در جريان مراسم، گروهي که گفته مي شد از نيروهاي اطلاعاتي بودند، با اين توجيه که براي راديو و تلويزيون فيلم تهيه مي کنند، مشغول فيلمبرداري شدند. شرکت کنندگان در مراسم با پوشاندن صورت خود، نسبت به اين حرکت اعتراض نمودند که منجر به تعطيل شدن فيلمبرداري پس از چند دقيقه شد.